Spring/Summer Off-road Challenge
Zapisy -Patrz punkt 4.
Grand Prix OFF-ROAD CHALLENGE 2020 🚩:
➡1 runda. 28.03.2020 - Spring Off-road Challenge (1 dzień) - ODWOŁANA
➡2 runda. 04.07.2020 - Summer Off-road Challenge (1 dzień)
➡3 runda. 19.09.2020 - Autumn Off-road Challenge (1 dzień)
➡4 runda. 14.11.2020 - Winter Off-road Challenge. (2 dni)
Wszystkie te 4 rundy Off-road Challenge są liczone do klasyfikacji PUCHARU POMORZA.
GP Off-road Challenge to cykl 4 imprez typowo przeprawowych dla posiadaczy samochodów terenowych. Z klasyfikacją każdej z imprez osobno oraz roczną klasyfikacją pucharową.
Wygrywa załoga która zbierze najwięcej pieczątek. W przypadku tej samej liczby zdobytych pieczątek o zajętym miejscu zdecyduje czas z TRIALOWEGO OESU.
Każda pieczątka to 1 punkt. Pieczątki oznaczone taśmą żółto-czarną.
W GP wygrywa załoga która zbierze najwięcej pieczątek podczas trzech rund GP. Nie jest wymagane aby brać udział w wszystkich czterech rundach. Jeśli dwie załogi będą miały tą samą ilość punktów w GP to o zajętym miejscu decyduje czas zdania karty podczas czwartej rundy.
Nagrody.
Co event otrzymujecie puchary za wywalczone miejsce. Nie przewidujemy nagród co edycje. Tylko na podsumowanie roku.
Jak ktoś zostanie wyciągamy dopiero po imprezie
Lawety można zostawić na bazie rajdu.
Kto chce może zostać do niedzieli.
Klasy:
TURYSTYK - seria, zwykle opony (nie maxi cross, simex, rolnik, bogger, trepador). Dopuszcza się lift zawieszenia i budy, stalowe zderzaki. Tylko auta seryjne nie poobijane.
OFF-ROAD - auta seryjne z jedną wyciągarką elektryczną, (klatka zewnętrzna lub wewnętrzna dozwolona), Dopuszcza się lift zawieszenia i budy, stalowe zderzaki.
WYCZYN - auta dowolnie zmodyfikowane bez wyciągarek. Bieżnik opon nie ma znaczenia. Niedozwolone mosty na zwolnicach , (wyciągarki zostaną zaplombowane ).
EXTREME - auta dowolnie zmodyfikowane, wyciągarki elektryczne, mechaniczne, hydrauliczne
QUAD, Utv, Atv - dozwolone wyciągarki elektryczne
Oczywiście ciężarówek nie wpuszczamy , DMC 3,5 Tony + aktualny przegląd , ubezpieczenie oraz gaśnica, kaski. Max rozmiar opon 37" (warunkowo można dopuścić większe rozmiary). Klasa Extreme może mieć opony do 40". Dzieci w koszulkach odblaskowych.
§ Informacje ogólne
Organizator: 4x4 Chojnice
1.Termin: 04.07.2020 od godz. 7.00 do godz. 18.00.
2. Wpisowe wynosi 300 zł.
W dzień imprezy wynosi 350 zł bez względu na ilość osób w pojeździe, jednakże nie więcej niż w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
3. Potwierdzeniem i warunkiem uczestnictwa jest wpłata zaliczki w wysokości 100 zł lub całej kwoty na konto bankowe:
62 1020 1491 0000 4902 0008 0721
Mariusz Dorawa
W tytule przelewu proszę wpisać: Imię i nazwisko kierowcy oraz koniecznie telefon, imię i nazwisko pilota, klasę w której startujecie. Nazwę teamu lub klubu. Lub po prostu skąd jesteście (wszystkie te informacje usprawniają bardzo odprawę).
4. Zapisy przyjmowane są również na e-mail 4x4chojnice@wp.pl lub sms 511201202
5. Zaliczka nie ulega zwrotowi, jeśli nie poinformujecie o tym maksymalnie na 4 dni przed imprezą lub jeśli załoga nie stawi się na imprezie. Można również przepisać zaliczkę na inną załogę lub na kolejną imprezę
6. W przypadku odwołania imprezy zaliczka lub pełna wpłata ulega zwrotowi.
7. Baza Startu i Imprezy :
Dane do navi: GPS 53.3432842, 17.852201
Dane do navi: Buszkowo k. Koronowa
8. Ramowy program imprezy:
Sobota
- godz. 7.00 - otwarcie Bazy
- godz. 8.50 - odprawa
- godz. 9.00 - start załóg
- godz. 17:00 zakończenie zdawania Kart Drogowych, ciepły posiłek
- godz. 17:30 ogłoszenie wyników wręczenie pucharów,
- godz. 18.00 zakończenie imprezy, biesiada
9. Przewidujemy minimum dojazdówek.
§ 2. Warunki uczestnictwa.
2.1. Opłacenie wpisowego.
2.2. Pojazd biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
- dopuszczalna masa całkowita do 3,5T,
- zarejestrowany i dopuszczony do ruchu drogowego,
- ważne badanie techniczne,
- posiadać aktualne i opłacone ubezpieczenie OC i NNW ,
- kaski ochronne dla załogi typu samochodowego lub motocyklowego (obowiązkowe tylko na OS, zalecane w Turystyku, obowiązkowe w klasach: wyczyn, off-road,extrem, quad)
- wyposażony w minimum jedną gaśnicę, apteczkę, lina lub taśma holownicza, haki z przodu i z tyłu służące do wyciągania o wystarczającej wytrzymałości. Nadwozie zamknięte lub pałąk bezpieczeństwa
- maksymalna zewnętrzna średnica kół to 37 cali. Dopuszcza się wyjątki po konsultacji z organizatorem.
- musi być oznaczony naklejką z numerem porządkowym na bocznej części auta, najlepiej drzwi, oraz wszystkimi dostarczonymi przez organizatora naklejkami sponsorów ( w dowolnych miejscach pojazdu ).
2.3. Uczestnik biorący udział w imprezie musi spełniać następujące warunki:
- kierowca pojazdu musi posiadać ważne prawo jazdy o odpowiedniej kategorii
- załoga i pasażerowie pojazdu muszą posiadać ubezpieczenie zdrowotne od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków
- ze względu na bezpieczeństwo swoje i uczestników zabrania się SPOŻYWANIA ALKOHOLU PODCZAS IMPREZY oraz innych środków odurzających
2.4. Organizator nie dokonuje sprawdzenia powyższych warunków, a kierowca zgłaszając swój udział i podpisując oświadczenie deklaruje, że spełnia wszystkie powyższe warunki uczestnictwa i akceptuje regulamin. Wzór oświadczenia określa załącznik nr 1.
2.5. Uczestnik odpowiada za stan techniczny swojego samochodu, za jego przygotowanie do imprezy oraz za jego ewentualne naprawy podczas Imprezy.
§ 3. Informacje o przejeździe i uczestnikach
3.1. Przejazd będzie się odbywał wzdłuż wyznaczających trasę taśm koloru biało-czerwonego.
3.2. Miejsca wyłączone z imprezy są oznaczone taśmą koloru biało-czerwonego. Pod groźbą wykluczenia z Imprezy, kategorycznie zabrania się zrywania, omijania taśm zabezpieczających.
3.3. Poza miejscami wyznaczonymi, kategorycznie zabrania się poruszania po uprawach leśnych i rolnych (obsiane i obsadzone pola, łąki, zaorane pola itp).
3.4. Po prawej stronie pojazdu zostanie przy plombowana Karta Drogowa (KD). Nie ma przelotek. Plombujemy na wysokości lusterka do elementu którego nie można odkręcić. Jeśli macie auto Turystyczne wiercimy małą dziurkę pod uszczelką w drzwiach.
3.5. Przejazd polegać będzie na próbie pokonania wyznaczonej trasy w regulaminowym czasie i zaliczenia rozmieszczonych Pieczątek oraz Odcinków Specjalnych (OS).
3.6. Trasa przejazdu (z wyłączeniem pieczątek) jest do przejechania przez każdy fabryczny samochód terenowy z napędami 4x4.
3.7. Uczestnicy zobowiązani są do poruszania się ściśle po terenie imprezy. Niedopuszczalne jest jakiekolwiek poruszanie się poza trasą, z wyjątkiem publicznych dróg asfaltowych.
3.8. W przypadku decyzji o rezygnacji z udziału w imprezie podczas jej trwania kierowca jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Organizatora Imprezy
3.9. Na trasie przejazdu imprezy trzeba się liczyć z napotkaniem innych uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych, quadów. Wówczas należy zachować szczególną ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania.
3.10. Poza wyznaczonymi miejscami typu OS (Odcinek Specjalny) uczestnicy imprezy zobowiązani są do przestrzegania przepisów Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym.
3.11. Na zdobycie wszystkich pieczątek i zaliczenie tras OS jest wyznaczony określony czas 8 godzin dla każdej załogi.
3.12. Start i wyjazd samochodów w teren odbywa się w kolejności dowolnej.
3.13. Na listę uczestnicy będą wpisywani zgodnie z kolejnością wpływu na konto wpisowego lub zaliczki.
3.14. Dla każdej z klas jest ustanowiony limit 35 aut/quadów. W przypadku gdy jakaś klasa jest niekompletna dopisujemy auta/quady w innych klasach.
4. Zabrania się:
-opasania drzew linami bez użycia pasa. Z karą dyskwalifikacji włącznie.
- Kręcenia bączków na bazie
- poruszania się poza wyznaczonym terenem,
- jeżdżenia po polu z skrajem włącznie
- zrywania taśm, plomb, pieczątek.
Kara - dyskwalifikacja.
5. W razie naderwania, zamoczenia karty i obaw jej całkowitego zerwania/uszkodzenia należy natychmiast zgłosić się do organizatora w celu wydania nowej. Uznane zostaną tylko czytelne pieczątki. Warto robić co pewien czas foto karty.
Pod uwagę będą brane tylko karty trzymające się na lince.
6. W przypadku zerwania, braku, uszkodzenia pieczątki należy o tym natychmiast poinformować organizatora. Jeśli organizator nie może podjechać należy zrobić zdjęcia z których jednoznacznie wynika że się pieczątkę zdobyło.
7. Pieczątki należy podbijać na karcie czytelnie i w odpowiedniej kolejności. Dbać o czystość karty. W przypadku rozmazania pieczątki można wykorzystać puste pola na dole karty aby podbić pieczątkę jeszcze raz i czytelnie.
Sędzia może uznać pieczątki podbite w nie odpowiednim polu tylko na skutek pomyłki załogi. Nadużycie tego zaufania może skutkować nie zaliczeniem karty lub odpowiedniej liczby pieczątek.
8. Zerwanie plomby z wyciągarki - dyskwalifikacja.
9. Karta zostaje zaplombowana tylko do nie demontowalnej części pojazdu (nie dotyczy klasy Turystyk), po prawej stronie na wysokości lusterka. Tzw. przelotki są zabronione.
10. Zabrania się korzystania z pomocy aut nie biorących udziału w imprezie.
11. Auta z wyciągarką nie mogą pomagać załogom bez wyciągarki w zdobyciu pieczątki.
12. Podczas imprezy nie dozwolona jest zmiana pojazdu.
13. WZAJEMNA POMOC MIĘDZY UCZESTNIKAMI JEST DOZWOLONA A NAWET WSKAZANA
14. Uczestnicy otrzymują mapkę papierową i dodatkowo wersję elektroniczną na telefon z androidem (na tym terenie głównie sieć orenge nie gubi zasięgu) lub Garmina - wgrywacie sami. Na iphony nie ma mapki elektronicznej.
Uczestnik jest zobowiązany do wgrania i sprawdzenia działania mapki w własnym zakresie przed imprezą.
15. Uczestnictwo w odprawie jest obowiązkowe przynajmniej przez jednego członka załogi.
16. Na imprezie obowiązuje to co jest ostatecznie powiedziane na odprawie.
17. Zawodnik musi dopilnować aby czas z OS i czas zdania karty był wpisany w kartę przez sędziego.
18. Punkty zawodnik podlicza sam i ich sumę wpisuje w odpowiednią kratkę na karcie (wasze obliczenia ostatecznie sprawdza sędzia drugi). Następnie przy zdawaniu sędzia 1 sprawdza czy się zgadza. Następnie sędzia 2 sprawdza ostatecznie czy nie ma pomyłek.
19. Pieczątki nieczytelne nie są uznawane.
20. Pieczątki należy wbijać w odpowiednie pole. Możemy uznać max 5 pomyłek.
21. Rozmazaną pieczątkę należy wbić jeszcze raz w dodatkowe pole na końcu karty tak aby była czytelna.
22.. Każde zerwanie taśmy na OS czasowym, przewrócenie słupka - minus 5s. dotknięcie słupka minus 3s.
23. Zdanie karty po wyznaczonym czasie - każda minuta spóźnienia to minus 1 punkt.
24. Pomoc organizatora w takcie imprezy minus 5pkt.